Dostępność informacji ułatwiających kluczowe decyzje

Dział zarządzania i sprzedaży może uzyskać dostęp do raportów w celu identyfikacji trendów, prognozowania i śledzenia procesu sprzedaży, oceniania swoich wyników biznesowych. Oprogramowanie CRM zawiera także dostęp do ważnych zasobów, takich jak broszury, artykuły i raporty konkurenta.
Wzrost przychodów i zysków
  • opracowanie planu zwiększenia sprzedaży i zysków w perspektywie długoterminowej
  • dane dotyczące sprzedaży czy prognozowanej sprzedaży są dostępne natychmiast i umożliwiają decydentom dokładne zbadanie przychodów i kosztów, tak aby zdecydować, gdzie potrzebne są cięcia oraz zdecydować o stanie magazynowym, a także określać zniżki i rabaty.
Nawiązywanie i poprawa kontaktów handlowych
  • zwiększenie sprzedaży i przychodów poprzez generowanie dużej ilości potencjalnych klientów
  • monitorowanie potencjalnych i obecnych kontaktów
  • tworzenie trendów sprzedaży, na których zarządzają zespoły sprzedaży przy pomocy CRM generują raporty, które zawierają kompletne i dokładne dane.
Elastyczność dzięki skalowalności
  • skalowalność rozwiązania dla małych i średnich przedsiębiorstw umożliwia w najbliższej przyszłości powiększenie rzeszy klientów bez dużych inwestycji
  • możliwość budowania systemu przystosowanego do potrzeb firmy i wynajęcie lub zakup licencji, przez co koszty rozwiązania spadają
  • posiadanie licencji daje przedsiębiorstwu poczucie bezpieczeństwa, jako że wszystkie istotne dane klienta przechowywane w wewnętrznej sieci
Lepsza obsługa klienta
  • Oprogramowanie CRM obejmuje dostęp do scentralizowanych danych klienta, jak również szablonów e-mail, który pozwala użytkownikowi CRM na szybkie odszukanie ważnych danych klienta i na skutecznie komunikowanie się z klientami, kiedy potrzebują pomocy w temacie usług lub produktów. Informacje o kliencie pozyskiwane są wielokanałowo: poprzez punkty sprzedaży (POS) lub poprzez sprzedaż i dane o zakupach.
  • Możliwa jest masowa i spersonalizowana komunikacja telefoniczna, sms, e-mailowa, zapisywanie historii kontaktu
Zwiększona sprzedaż krzyżowa (cross selling) i sprzedaż rozszerzona (up-selling) dla istniejących klientów
  • Przede wszystkim zdobycie lojalności istniejących klientów. Wraz z listą wartościowych klientów („A-list”) z call center, badań, bazy danych o kliencie i innych źródeł, reprezentanci obsługi klienta lub sprzedawcy mogą oferować rozszerzoną ofertę w stosunku do swoich klientów.
Profilowanie klientów oraz lepszy marketing docelowy
  • uchwycenie szczegółów klienta, między innymi takie jak zlecenia oczekujące, historie płatności i zakupionych przedmiotów, rejon, z którego pochodzi klient (kod pocztowy) i wiele innych.
  • zapis w scentralizowanej bazie danych, która posłuży do profilowania klientów i do przewidywania, jakie usługi klient może potrzebować w przyszłości i w jaki rejon udać się z naszym produktem.