Dostępność informacji ułatwiających kluczowe decyzje
Dział zarządzania i sprzedaży może uzyskać dostęp do raportów w celu identyfikacji trendów, prognozowania i śledzenia procesu sprzedaży, oceniania swoich wyników biznesowych. Oprogramowanie CRM zawiera także dostęp do ważnych zasobów, takich jak broszury, artykuły i raporty konkurenta.
Wzrost przychodów i zysków
- opracowanie planu zwiększenia sprzedaży i zysków w perspektywie długoterminowej
- dane dotyczące sprzedaży czy prognozowanej sprzedaży są dostępne natychmiast i umożliwiają decydentom dokładne zbadanie przychodów i kosztów, tak aby zdecydować, gdzie potrzebne są cięcia oraz zdecydować o stanie magazynowym, a także określać zniżki i rabaty.
Nawiązywanie i poprawa kontaktów handlowych
- zwiększenie sprzedaży i przychodów poprzez generowanie dużej ilości potencjalnych klientów
- monitorowanie potencjalnych i obecnych kontaktów
- tworzenie trendów sprzedaży, na których zarządzają zespoły sprzedaży przy pomocy CRM generują raporty, które zawierają kompletne i dokładne dane.
Elastyczność dzięki skalowalności
- skalowalność rozwiązania dla małych i średnich przedsiębiorstw umożliwia w najbliższej przyszłości powiększenie rzeszy klientów bez dużych inwestycji
- możliwość budowania systemu przystosowanego do potrzeb firmy i wynajęcie lub zakup licencji, przez co koszty rozwiązania spadają
- posiadanie licencji daje przedsiębiorstwu poczucie bezpieczeństwa, jako że wszystkie istotne dane klienta przechowywane w wewnętrznej sieci
Lepsza obsługa klienta
- Oprogramowanie CRM obejmuje dostęp do scentralizowanych danych klienta, jak również szablonów e-mail, który pozwala użytkownikowi CRM na szybkie odszukanie ważnych danych klienta i na skutecznie komunikowanie się z klientami, kiedy potrzebują pomocy w temacie usług lub produktów. Informacje o kliencie pozyskiwane są wielokanałowo: poprzez punkty sprzedaży (POS) lub poprzez sprzedaż i dane o zakupach.
- Możliwa jest masowa i spersonalizowana komunikacja telefoniczna, sms, e-mailowa, zapisywanie historii kontaktu
Zwiększona sprzedaż krzyżowa (cross selling) i sprzedaż rozszerzona (up-selling) dla istniejących klientów
- Przede wszystkim zdobycie lojalności istniejących klientów. Wraz z listą wartościowych klientów („A-list”) z call center, badań, bazy danych o kliencie i innych źródeł, reprezentanci obsługi klienta lub sprzedawcy mogą oferować rozszerzoną ofertę w stosunku do swoich klientów.
Profilowanie klientów oraz lepszy marketing docelowy
- uchwycenie szczegółów klienta, między innymi takie jak zlecenia oczekujące, historie płatności i zakupionych przedmiotów, rejon, z którego pochodzi klient (kod pocztowy) i wiele innych.
- zapis w scentralizowanej bazie danych, która posłuży do profilowania klientów i do przewidywania, jakie usługi klient może potrzebować w przyszłości i w jaki rejon udać się z naszym produktem.